موضوع: "ایرانگردی"

صفحات: 1 3 4

سه شنبه 14 فروردین 1397 09:23, توسط هم اندیشان   , 233 کلمات
موضوعات: ایرانگردی

​خدا رو شکر بعد از ۱۶ روز مسافرت، برگشتیم به شهر خودمون!

تو هر شهری یک تا دو روز موندیم و رفتیم شهر بعدی! تجربه های زیادی رو بدست آوردیم!

چیزهای جالبی دیدیم؛ مثلا ۶۰ کیلومتری حاجی آباد، استان هرمزگان، لاین رفت و برگشت بر عکس همه جاده ها بود.

۶۵ کیلومتری کرمان، روستایی به نام کبوتر خان هست که دو طرفش بستنی فروشی بود. (پیشنهاد می کنم امتحان کنید، بستنی هاش خوشمزه بود)

۲۰ کیلومتری داراب، روستایی به نام اسلام آباد بود که بوی عطر یاس می داد!

و …

خدا رو شکر در طول سفر با سرعت مطمئنه رانندگی می کردیم! من مثل همیار پلیس بودم و هر جا می دیدم سرعت ماشین داره از حد مجاز می گذره، تذکر می دادم که “لطفا از سرعت خود بکاهید” و همسرم نیز مانند یک شهروند مطیع قانون، از سرعت اتومبیل می کاهید!

محیط زیست رو هم آلوده نکردیم، تو ماشین کیسه زباله گذاشته بودم و هر وقت پر می شد تو یه سطل زباله می ریختیم!

یه کار جالبی هم کردیم، این که تو مسافرتمون مطالعه رو فراموش نکردیم، من مطالب کتاب رو بلند میخوندم و همسرم گوش می کرد و بعد در موردش با هم بحث می کردیم!

خلاصه هر چی که بود تموم شد!

زندگی ما هم مثل همین مسافرت ها، کوتاه مدته! به این دنیا میایم، چند صباحی روزگار می گذرونیم و می ریم به دیار باقی! دنیا محل گذره! نباید بهش دل ببندیم!

کلیدواژه ها: ایرانگردی, تجربه, مسافرت
  یکشنبه 12 فروردین 1397 10:22, توسط هم اندیشان   , 137 کلمات
موضوعات: ایرانگردی

​بعد از عبور از “دروازه قرآن” شیراز، به طرف تخت جمشید حرکت کردیم! ساعت ۸صبح رسیدیم!

واقعا باید گفت :” هنر نزد ایرانیان است و بس". چقدر زیبا سنگ ها رو تراشیدند، چه ابهتی! چه شکوهی!

تا بریم بالا و برگردیم دقیقا ۲ساعت طول کشید. (ساعت بازدید ۸ به بعده، پیشنهاد می کنم سر ساعت ۸ اونجا باشید چون هر چقدر دیرتر برسید هوا گرم می شه و اذیت می شید!)

از مجموعه “پاسارگاد” هم دیدن کردیم! خوب بود، باز هم نمادی از هنر ایرانیان!

پاسارگاد رو به مقصد اصفهان ترک کردیم!

بعد از آباده، آقای همسری خسته شد و کنار جاده خوابید!

به اصفهان که رسیدیم با توجه به اینکه تازه اصفهان بودیم و این که همسری هنوز انرژی داشت، توقف کوتاهی کردیم و به سمت اراک راهی شدیم تا سیزده بدر رو در کنار خانواده، تو اراک باشیم!

یکشنبه 12 فروردین 1397 10:03, توسط هم اندیشان   , 280 کلمات
موضوعات: ایرانگردی

​وقتی رسیدیم شیراز انقدر خسته بودیم که نتونستیم جایی بریم بنابراین فردا صبح شیراز گردی رو شروع کردیم!

هر جا می رفتیم معطر به بهارنارنج بود! بعضی از بچه ها اونهارو چیده بودند و بسته بندی کرده و می فروختند!

اولین جایی که تو شیراز دیدیم “باغ ارم” بود. زیبایی منحصر به فرد! توریست ها به این باغ لقب ” یک تکه از بهشت” داده بودند!

“حافظیه” و “سعدیه” هم لذت دیگری داشت! فالوده های سعدیه، طعم متفاوتی داشت، با همه فالوده هایی که تا حالا خوردم فرق داشت!

بعد از سعدیه قصد بازدید از ” باغ دلگشا” رو هم داشتیم ولی چون ظهر شده بود و ما هم خیلی خسته شده بودیم فقط از پشت در این باغ زیبا رو تماشا کردیم!

بعد از کمی استراحت رفتیم ” نارنجستان قوام” و “زینت الملوک". دلم نمیومد از نارنجستان دل بکنم، خیلی زیبا بود، مخصوصا تزیینات سقف ها! نارنجستان طوری بود که باید می گفتیم: “باغ های قبل از تو سوءتفاهم بود"!

موزه مردم شناسی باغ زینت الملوک عالی بود، به قدری ماکت ها طییعی بودند که باورم نمی شد بی جان هستند، آفرین به هنرمندان این سرزمین! (متاسفانه عکس برداری ممنوع بود)

مسجد تاریخی ” نصیرالملک” از مساجدی بود که زیبایی اسلام را به رخ می کشید!

در امامزاده سید علاءالدین حسین بن موسی کاظم علیه السلام زیارتی کردیم و رفتیم “شاهچراغ"!

و اما شاهچراغ…

همون حال و هوایی که تو مشهد دارم تو شاهچراغ هم داشتم! چقدر خوب بود که شب میلاد امام علی علیه السلام، اینجا بودیم!

بعد از نماز مغرب و عشا رفتیم بازار و حمام وکیل، ولی چون دیر شده بود بسته بودند.

متاسفانه ارگ کریمخانی رو هم نتونستم ببینم، فقط از مغازه های اطرافش “مسقطی” خریدیم و برگشتیم خونه!

جمعه 10 فروردین 1397 15:16, توسط هم اندیشان   , 138 کلمات
موضوعات: ایرانگردی

​هفتمین روز سفر، به سمت شیراز حرکت کردیم! خدا رو شکر جاده خسته کننده نبود چون بین راه شهرها و روستاهای زیادی دیده می شد، از جمله شهر داراب و فسا؛

به ۲۰کیلومتری داراب که رسیدیم، بوی عطر یاس به مشام می رسید طوری که همسرم نگران عطر خودش شد که مبادا شیشه اش شکسته باشه ولی بعد از اطمینان از سالم بودن عطرش، متوجه شدیم این محل بوی یاس می ده!

به داراب که رسیدیم انقدر سرسبز و زیبا بود که منتظر بودم تابلوی” به شمال کشور خوش آمدید” رو ببینم!

در فسا حدود ۲ ساعت توقف داشتیم و دوباره به سمت شیراز حرکت کردیم!

دریاچه نمک دوبنه (۲۵کیلومتری شیراز) واقعا دیدنی و زیبا بود!

بعد از حدود یازده ساعت، به شیراز، شهر علم و ادب رسیدیم. (بین راه زیاد استراحت کردیم وگرنه انقدر هم طول نمی کشید)

جمعه 10 فروردین 1397 14:59, توسط هم اندیشان   , 159 کلمات
موضوعات: ایرانگردی

​صبح هتل رو به قصد قشم ترک کردیم، در اسکله بسته بود، بعد از کلی معطلی درها باز شد و باز هم بعد از کلی تو صف ایستادن، بلیط گرفتیم و رفتیم داخل سالن قشم!

چند دقیقه که منتظر موندیم اعلام کردند که “به دلیل شرایط جوی نامساعد و مه گرفتگی، فعلا شناورها تردد نمی کنند”

از اونجایی که من و همسرم خیلی به حکمت الهی معتقدیم، بلیط هامون رو پس دادیم و برگشتیم هتل! ( حتما یه حکمتی بود که نریم دیگه! چون شماره اسکله رو دادند که تماس بگیریم و از شرایط جوی اطلاع بگیریم، ولی تا ساعت ها که تماس می گرفتیم، همچنان اسکله بسته بود! )

غروب رفتیم کنار ساحل خلیج همیشه فارس! خورشید بازیبایی هر چه تمام تر غروب کرد و ما یکی دیگر از قدرت های الهی را تماشا کردیم!

کنار ساحل، افراد زیادی مشغول کسب روزی بودند؛ از جمله ساربانانی که مهمانان رو سوار بر شترهای زیبا می کردند تا دوری در ساحل بزنند!